Legyél olyan, mint a víz!

cégek teljes körű kiszolgálása

cégek teljes körű kiszolgálása

Employer branding

2019. november 15. - Exclusive Group

 Ahogy a korábbi blogokból megtudhattátok a PR szoros kapcsolatban áll a Human Resources managementtel, azaz a HR-rel. A belső PR célcsoportjai között ugyanis ott vannak jelenlei és jövőbeni munkatársaink. A jelenlegi munkaerőpiaci kihívások okán felértékelődött a PR és a HR kapcsolatának egy sajátos területe, melyet Employer Brandingnek nevezzük.

 

9d01c44d-47a7-4b4f-9430-493602eb89f9_1_201_a.jpeg

 A munkáltatói márkaépítés (Employer Branding) olyan stratégiai feladat, melynek során egy vállalat/intézmény/ szervezet értékeit (employee values = EV) definiáljuk és a márkamenedzsmentben használt eszközök adaptálásával munkaerő- toborzásra, -megtartásra használjuk.

Mivel az elmúlt időszakban nagyban megváltoztott a munkaerőpiaci helyzet egyre nehezebb a megfelelő munkatársat megtalálni és megtartani, felértékelődöttek azon PR, marketing eszközök, melyeket a HR sikeresen tud alkalmazni a toborzás és a személyügyek kapcsán.

Mint minden PR eszköz, így az Employer Brandind is tervezést, stratégiai szemléletet igényel.

 1. Helyzetelemzés: Makro- és iparági trendek elemzése és a fogyasztók elemzése tartozik ide. A motivációkat, igényeket kell felmérni, illetve szegmentálni.

Versenytás elemzés: itt legjobb, ha készítünk egy SWOT- elemzést, amit már egy korábbi blogomban kifejtettem, illetve a stratégiákat elemezni, márka jegyeket felmérni.

Önértékelés: image, reputáció elemzés tartozik ide, illetve a szervezeti értékelés és a lehetőségek kiértékelése.

A márkapozicionálás egy-egy konkrét márka (brand) versenytársaihoz való viszonyának meghatározása az adott piacon, és ennek a megkülönböztetésnek a nyilvánvalóvá tétele a  potenciális célcsoport(ok) számára.

 2. A következő lépésben a stratégiai célokat kell meghatározni, a célcsoportot ki kell választani. Emellett ki kell választani az eszközöket, és el kell készíteni az idő és a költségterveket.

            A tudatos munkáltatói márka kiépítése összhangban van a HR- és a kommunikációs stratégiájával.A cél, hogy a cég, mint márka és a cég, mint munkaadó üzenetei egy koherens egészet képezzenek. Cél lehet egy jó hírnév kialakítása, egy olyan vállalat, melyhez sokkal erősebben ragaszkodnak munkatársai, büszkék arra, hogy egy ilyen cégnél dolgozhatnak.

 Mint minden cél meghatározásnál itt is fontos:

  • reális,
  • mérhető,
  • térben és időben értelmezhető célokat fogalmazzunk meg.

           

  1. Ebben a részben azt vizsgáljuk, hogy a kitűzött céljainkat sikerült e megvalósítani, illetve, hogy mit értünk el a stratégia, illetve akció tervek által. Azért kell, hogy minél konkrét célokat fogalmazzunk meg, mert annál pontosabb visszacsatolást tudunk adni az elért eredményekről.

 

Nektek mi a véleményetek erről a részről? Írjátok meg kommentbe!

Ha tetszett a bejegyzés, és még több tartalmat szeretnél tőlünk akkor kövess minket!

Facebookon
Instagramon
Weboldalon

 

A bejegyzés trackback címe:

https://exclusivegroup.blog.hu/api/trackback/id/tr9415307746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása