Legyél olyan, mint a víz!

cégek teljes körű kiszolgálása

cégek teljes körű kiszolgálása

Mi az a PESO modell?

2019. november 11. - Exclusive Group

 A jelenlegi kommunikációs trendek alapján egyre inkább elmosódik a határvonal a sales, a marketing és a pr között. Mi azért szeretjük megtartani ezt a felosztást, mivel mások a mérőszámok, más a közvetett cél és más a feladata ennek a három funkciónak is.  

 

999d16b4-16d3-4543-961f-989cf6dbf0ed_1_201_a.jpeg

 A pr nem egyenlő a sajtóközleményekkel, hanem a kommunikáció tudatos szervezését értjük alatta, melyben beletartoznak a sajtókapcsolatok is. Azok a szolgáltatók, akik „ingyen a címlapra juttatjuk” típusú szolgáltatásokat kínálnak, nem pr szakemberek, hanem jó esetben szövegírók egy sajtólistával.

 Természetesen fontos része a pr-nak a médiakapcsolatok menedzselése, ezért is érdemes elemezni a cég vagy szervezet sajtómegjelenéseit. Ebben segít a PESO modell.

 A médiumokat négy típusra osztjuk: Paid (fizetett), Earned (kiérdemelt), Shared (megosztott) és Owned (saját). Mindegyiknek más a szerepe és máshogy kell kezelni.

 A fizetett médium ebben a modellben nem a nagy, színes hirdetésekre és reklámokra vonatkozik. Sokkal inkább a közösségi médiában futó saját hírek és tartalmak kiemelése, szponzorált tartalomként való megjelenítése, de akár hírlevelek, email marketing vagy egy landing oldal kialakítása is ide tartozhat.

 A megosztott média viszonylag új eleme a képletnek, természetesen a közösségi média megerősödésével került a képbe. Nem csak az tartozik is, mikor a Facebook felhasználók megosztják a cikkünket, hanem a közösség, mint egész a pr tevékenység része lesz. Mikor az ügyfélszolgálat a Facebookon válaszol vagy kezel panaszokat, vagy brandépítő kampányokat tervezünk speciális közösségek részére.

 A saját média azon felületek gyűjtőneve, ahol 100%-ban miénk a kontroll. Ez lehet céges blogunk honlapunk, a hírlevelünk. Ez a tartalmunk kiindulási terepe. Hozzáállás kérdése, hogy a céges LinkedIn vagy Facebook oldalunk a saját, vagy megosztott médiafelületnek minősül, a cél a lényeg, nem a definíció.

 A r stratégia része a sajtókommunikáció tudatos tervezése, és ennek átgondolásához, feltérképezéséhez nyújt segítséget a PESO modell, nem csak egy pr ügynökségnek, hanem a megrendelőnek is.

 Nektek hogy tetszett ez a rész? Írjátok meg kommentbe a véleményeteket!

Ha tetszett a bejegyzés, és még több tartalmat szeretnél tőlünk akkor kövess minket!

Facebookon
Instagramon
Weboldalon

A bejegyzés trackback címe:

https://exclusivegroup.blog.hu/api/trackback/id/tr8615301762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása