Legyél olyan, mint a víz!

cégek teljes körű kiszolgálása

cégek teljes körű kiszolgálása

Public Relations

2019. október 16. - Exclusive Group

A nyilvánosság pozitív hozzáállása nagyban hozzájárulhat egy vállalat, márka, szervezet vagy épp egy személy üzleti sikereihez. A jó PR szakember megértést és bizalmat épít ki és ápol a nyilvánossággal. A PR egyik kulcsmondata: Tégy jót és beszélj róla, de ha baj van, orvosold a bajt és beszélj róla, hogyan orvosoltad!

 

2e9bf730-b387-4a3e-869a-1b84297dfd9d_1_201_a.jpeg

 A Public Relations tevékenység egyenlő a demokratikus társadalmakba működő szervezetek és környezetük közötti kétirányú kommunikáció tudatok megteremtésével, irányításával, szervezésével. A PR célja és feladata, hogy elősegítse az egyének, a csoportok, a szervezetek és környezetük közötti kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolatokat, a megértést és a bizalom kialakulását. Viszont a PR nemcsak egy tevékenység, de magatartásforma, gondolkodásmód is. A nyíltság, a közlésvágy, a közvélemény előtti pozitív megjelenés, az őszinteség, a bizalom attitűdje. Talán ezt a tevékenységet úgy lehet a legjobban szemléltetni, mint egy hídon lévő tolmács. A híd egyik végéből megy az üzenet, a tolmács ezt lefordítja, majd a hídon keresztül érkezik a visszacsatolás is, és a PR ezt felügyeli, kontroll alatt tartja.

A PR feladata, az egyének, a szervezetek és a környezetük közötti kommunikációs kapcsolatok elemzése, kommunikációs programok tervezése, kivitelezése, értékelése. Ennek eszközei a sajtóközlemények a beszédek, szemináriumok, éves beszámolók, esetleg jótékony célú adományozások. Teljesen mindegy, hogy mit használ fel éppen a vállalat, vagy hogy mit tesz, a lényeg mindig az, hogy a nagy közönség felé ez le legyen kommunikálva, és ami ennél is fontosabb, hogy azt jól, profi szinten legyen végre hajtva.

Abban különbözik ez mondjuk a marketingtől, hogy a marketingnek egyetlen célja van, az eladás, ezzel szemben a PR pedig a bizalom építésről szól. A PR egy stratégiai eszköz, amely egy kétoldalú kapcsolat. A menedzsment munka része is lehet, és a szervezet és a közérdeket tartja szem előtt. Míg ezzel szemben mondjuk a reklám egy taktikai eszköz, amely egy egyoldalú kapcsolat, nem beszélve arról, hogy a reklámok során a fogyasztók csak információk töredékéhez juthatnak hozzá.

Na de kiből is lehet jó PR-es? Nem gondolom, hogy minden személyiség alkalmas lenne erre a feladatra, mert persze felületesen mindenki talán el tudná végezni, de csak kevés emberből válhat jó szakember! Ami a legfontosabb a szakmai tudás, melyet csak tanulás útján tudunk elsajátítani, így aki nem szeret tanulni máris kiesett a játékból. Nagyon fontos, mivel ez a szakma javarészt a kapcsolatokról szól, hogy jó emberismerő legyen az illető, illetve jó kapcsolatteremtő képességekkel rendelkezzen. Általában a legtöbb szakmánál elvárható szempont, de itt különösen fontos, hogy jó kommunikációs készségnek legyen birtokában az illető. Legyen kreatív, de elemző gondolkodású, illetve képes legyen aktivizálni, befolyásolni, mozgósítani tömegeket.

Nektek hogy tetszett ez a rész? Ti szeretnétek PR szakemberek lenni? Írjátok meg kommentbe!

Ha tetszett a bejegyzés, és még több tartalmat szeretnél tőlünk akkor kövess minket!

Facebookon
Instagramon
Weboldalon

A bejegyzés trackback címe:

https://exclusivegroup.blog.hu/api/trackback/id/tr215225914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása