Legyél olyan, mint a víz!

cégek teljes körű kiszolgálása

cégek teljes körű kiszolgálása

Vásárlói pszichológia

2019. június 26. - Exclusive Group

Milyen tényezők hatnak a vásárlóinkra? Ezeket a tényezőket most több részen keresztül vesszük górcső alá. A mai részben a percepcióról beszélünk, azaz az észlelés, érzékelésről. Először is, mit is jelent a percepció? Ez egy mentális folyamat, amelynek során a fogyasztónk az érzékszervi ingereket összefüggő, értelmes képbe rendezi, így szemlélve a világot. A percepció konkrétan a külvilág és a személyiség között teremt kapcsolatot.

marketing-3582972_960_720.jpg

A marketingkommunikációban, ideértve a csomagolást is, színek szerepében, illatokban, ízekben, tapintásban jelenik meg. Természetesen, ha figyelemfelkeltőbb egy termék csomagolása szívesebben megveszi majd a vevőnk.

 Az észlelésnek vannak küszöbei, például az észlelés felső küszöbe, amely a legnagyobb inger, amit még felfogunk, illetve a különbségi küszöb. Az utóbb említett küszöbnek érdekessége az, hogy ha tudjuk a fogyasztónkról, hogy mi az a különbség, amit ő még érzékel, eldönthetjük, hogy szeretnénk-e ha tudna a változtatásról, vagy sem. Ilyen az adaptáció is, amely nagyban összefügg az előző blog részben említett vidra effektussal. Hiszen az adaptáció nem más, mint amikor már az egyén hozzá szokik az ingerekhez és már nem észleli azokat.

 A szelektív észlelés pontosan az, amit jelent, az ember szelektálja a bejövő ingereket, és ezt 3 féleképpen teheti.

  1. Szelektív figyelem, amit a mindennapi életben is észre veszünk magunkon, nem minden üzenetet fogunk fel, vagy hallunk meg.
  2. Szelektív torzítás, amikor a befogadó az üzenetet úgy érzékeli, ahogy akarja, de ez veszélyes lehet, hiszen ha máshogy értelmezi, mint ahogy mi szeretnénk, akkor vissza üthet egy-egy kampányunk.
  3. Szelektív emlékezet, az üzenet nem raktározódik el a hosszútávú memóriába. 

 

Hogy tudjuk hasznosítani a marketingben a percepciót? Az árészlelésénél. Meg kell tudnunk határozni egy referencia árat, amelyet a célközönségünk hajlandó, és képes kifizetni egy termékért. Illetve határozzunk meg az árnak egy felsőkorlátját, amely bár kívül esik, az elfogadási tartományból, de még is megveszi, hiszen pszichológiailag hat rá, ha az ár 9-re végződik. Gondoljunk bele, ha egy termékért fizetünk 3 990-et, otthon azt fogjuk mondani, hogy 3000-ért vettük.

Ti mit gondoltok erről? Írjátok meg kommentben.

Ha tetszett nektek ez a rész is, akkor kövessetek minket

Facebookon
Instagramon
Weboldalon

A bejegyzés trackback címe:

https://exclusivegroup.blog.hu/api/trackback/id/tr8214912854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.06.26. 17:34:32

"Gondoljunk bele, ha egy termékért fizetünk 3 990-et, otthon azt fogjuk mondani, hogy 3000-ért vettük."

Az egyszerűek igen. Én négyezernek mondom otthon. Igaz, nem is annak az emberiség 99%-át tartalmazó halmaznak vagyok a tagja, akikre az ilyen átveréseket alapozzátok.
süti beállítások módosítása