Legyél olyan, mint a víz!

cégek teljes körű kiszolgálása

cégek teljes körű kiszolgálása

Hosszú farok

2019. október 10. - Exclusive Group

Ez az elmélet nem más, mint a “sok kicsi sokra megy” mondás tovább gondolása. A hosszú farok fogalom, mely az internetes kereskedelem árubőségét írja le, a hagyományos áruházak kevés fajtájú, de nagy mennyiségben árusítható tömeg- vagy sikertermékével ellentétben azoknak a kis mennyiségben eladható, de nagyon nagy sokféleségben rendelkezésre álló termékeknek a gyűjtőfogalma, melyek a hagyományos kereskedelem korszakában nem volt esélyük a piacra jutásra, a korszerű információtechnológiai megoldásokkal viszont megtalálják kis számú, szétszórtan elhelyezkedő fogyasztójukat, akár a világ túl oldalán is.

 

0ac89a23-b5bd-4e0c-9d53-f368e85e6507_1_201_a.jpeg 

 Ezt a fogalmat először Chris Anderson főszerkesztője használta 2004-ben. A hosszú farok létre jöttéhez három dolog megléte szükséges:

 

  1. Új alkotók: az informatikai forradalom lehetővé tette, hogy a korábbiaknál sokkal többen hozhassanak létre, vagy hobbiból vagy hivatásból, alkotásokat.

  2. Új piacok: az internetes kereskedőknél a hagyományos nagyáruházak áruválasztékának tízszerese-százszorosa található meg, és vevőik sem korlátozódnak egy bizonyos területre, ami ugye bár a hagyományos kereskedők vevőszámát megkötni, jöhetnek az egész világról, a csomagküldő szolgálatok pedig bárhova kézbesítik a megvásárolt árut.

  3. Új ízlésformálók: a fejlett keresőprogramok, valamint a tömegek bölcsessége, azaz a termékeket, szolgáltatásokat egymásnak ajánló, vagy ezekről blogokat vezető, fórumokhoz hozzászóló emberek a korábbiaknál sokkal hatékonyabban segítenek kiválogatni az értéktelen kacatok körül a valóban értékes termékeket.

 A mai világra is jellemző már a kultúra szabadsága és az elképesztő technikai fejlődés. Ez teszi lehetővé azt, hogy bárki alkosson, zenét vagy könyvet írjon, fotózzon, stb. Természtesen, az ekkora mennyiségű termék között nem kevés szemét akad. Viszont azt is figyelembe kell venni, hogy így ezáltal a sokszínűség által minden réteg igénye kielégül, és bárki találhat kedvére való terméket nincs megkötés.

Az elektronikus kereskedelem mindennapossá vált. A cégek elérhetőségüket, termékeiket és szolgáltatásaikat, a cégre vonatkozó fontosabb információkat is meghirdetik a weben, a megrendeléseket azon keresztül fogadják, illetve az üzleti szolgálatásaik közé beépült a webáruház létrehozása, a katalóguskészítés és a webmesterség is.

 Összeségében a long tail elmélet azt mutatja meg, hogy a keresett kulcsszó mekkora keresési mennyiséggel rendelkezik a fő kulcsszóhoz képest.

Tulajdonképpen a kulcsszókutatások során azokat a kifejezéseket kell keresned, amik minél nagyon keresési mennyiséggel rendelkeznek , illetve minél kisebb verseny áll fenn.

 Nektek mi a véleményetek erről? Írjátok meg kommentbe!

Ha tetszett a bejegyzés, és még több tartalmat szeretnél tőlünk akkor kövess minket!

Facebookon
Instagramon
Weboldalon

A bejegyzés trackback címe:

https://exclusivegroup.blog.hu/api/trackback/id/tr2915215508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása