Legyél olyan, mint a víz!

cégek teljes körű kiszolgálása

cégek teljes körű kiszolgálása

Sajtótájékoztatók előnye

2019. november 08. - Exclusive Group

A sajtótájékoztatók a külső PR eszközök közé tartozik. A média és a szervezet közötti leggyakrabban alkalmazott kommunikációs eszköz, amely során új információkat osztanak meg.

 

1c37e06e-287a-4c7f-8220-913593133edd_1_201_a.jpeg

A sajtótájékoztatók célja:

  • Hogy a sajtó figyelmét felhívjuk a kívánt eseményre, üzenetre, márkára. Egyszóval, hogy a sajtót aktivizáljuk.
  • Hogy hírverést generáljunk
  • Hogy kisebb költségből tudjuk elérni a célközönségünket a sajtó bevonásával.
  • Informatív, a sajtó számára releváns üzenetet, hírt eseményt tervezzünk.
  • A sajtó segítségével a célközönségünket: hasonlóan egy PR interjúhoz, nem reklámozunk, hanem ez esetben is natív hirdetési formát alkalmazunk.

Mint minden PR eszköz/kampány alkalmazásánál itt is fontos, hogy tervezett eseményről legyen szó. Azaz a PR stratégiához illeszkedő, pontosan meghatározott célokat szolgáló aktivitást valósítsunk meg.

A jó sajtótájékoztató egyik kulcseleme: a friss és adekvát sajtólista. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a megfelelő személyeket el tudjuk érni, és meg tudjuk hívni az eseményre. A jó sajtólistát hosszú kapcsolatépítés árán lehet csak kialakítani, és nem elhanyagolható szempont az sem, hogy folyamatos frissítést igényel. Gondoljunk csak arra, hogy milyen kellemetlen, ha valami már nem az adott munkahelyen dolgozik, és mi enne apropóján hívnánk meg őt. Vagy ha épp a telefonszám már nem a régi kontaktunknál csörög, hanem egy általunk nem ismert új kollégájánál. Egyik eset sem része a hatékony PR munkának.

Fontos kiemelni, hogy egy sajtótájékoztatónak muszáj érdekesnek, és izgalmasnak lennie, de ez ne vonja el a figyelmet magáról a termékről és a szakmai mondanivalóról.

A sajtótájékoztató megszervezésének fontos lépései:

  • A téma meghatározása. Azt hiszem, hogy ez talán egyértelmű, hiszen fix téma nélkül felesleges lenne megszervezni a találkozót.
  • A résztvevők kiválasztása. Talán ezen áll vagy bukik a projekt, hogy mennyire tudjuk jól kiválasztani a témában érdekelt embereket.
  • Az időpont és a helyszín kiválasztása. Megtehetjük azt, hogy mindenkit megkérdezünk mikor lenne jó, és hol és milyen kívánságaik vannak, de tapasztalatom szerint ennek nincs értelme. A cég igen is legyen határozott, és a saját szempontjai szerint válassza ki az időpontot és a helyszínt, talán a helyszínnél érdemes A, és B tervez készíteni rossz idő esetére.
  • A meghívók megszerkesztése és kiküldése. Ez egy fontos momentum lehet, hiszen már a meghívónak sugallania kell az esemény hangulatát.
  • A résztvevőket és a sajtótájékoztatón megszólalókat érdemes a legtöbb dologra felkészíteni, esetleg előre megbeszélni mindennek a menetét.
  • Technikai ellenőrzést kell tartani.
  • A végén pedig mindenképp kell tartani egy értékelést, a hibákat kielemezni, és természetesen a pozitívumokat pedig megőrizni.

Nektek mi a véleményetek erről? Szerintetek mik a legfontosabb tényezők ezzel a témában kapcsolatban? Írjátok meg kommentbe!

Ha tetszett a bejegyzés, és még több tartalmat szeretnél tőlünk akkor kövess minket!

Facebookon
Instagramon
Weboldalon

A bejegyzés trackback címe:

https://exclusivegroup.blog.hu/api/trackback/id/tr7515297122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása