Legyél olyan, mint a víz!

cégek teljes körű kiszolgálása

cégek teljes körű kiszolgálása

Mivel manipulálnak minket az üzletek?

2019. augusztus 21. - Exclusive Group

Maga az eladáshelyi marketing az, amivel befolyásolni tudnak minket a boltok. Ez annyit takar, hogy az értékesítés helyszínén lévő eszközökkel próbálnak minket manipulálni. Tágabb értelemben minden kommunikációs üzenetet magába foglal, illetve eszközt, amelyekkel az eladótérben és a bolt közvetlen környezetében van.

 

69075585_519077022229661_7963341980690284544_n.jpg

A vásárlási folyamat döntési szakaszát akarják befolyásolni, és különböző eszközökkel sikerülhet is nekik, hiszen a vásárlói döntések 70-80%-a az üzletekben dőlnek el. Ilyen eszköz például a “last meter marketing”, ami a vásárlás utolsó egy méterén lévő marketing tevékenység. Lehet sokan nem tudják, de a kassza zónákban lévő áruk, azok a termékek, melyet az ember önmagától nem akarna megvásárolni, nem jutna eszébe olyan dolgokat venni, de ha már meglátta, bedobja a kosárba. Megfigyelték, hogy melyek azok a termékek, amiket az emberek általában nem szoktak vásárolni, ezeket az árukat csupán impulzus vásárlások során kelnek el.

Ahhoz, hogy működjenek ezek a marketing eszközök, kedvező befogadói szituációt kell teremteni, a vásárlónak komfortosan kell éreznie magát, otthonosan kell mozognia az üzletben. Ennek megteremtése érdekében szoktak a háttérben kellemes zenét játszani, ami megint csak egy befolyásoló eszköz, hisz megfigyelték, ha lassú zenét játszanak, a vevők több ideig tartózkodnak a boltban, ha viszont gyors dallamokat hallanak, pikk-pakk bevásárolnak. Esetleg ilyen eszköz még az illatmarketing is, bár ez nem mindig pozitív kimenetelű. Gyorséttermek szokták legtöbbször alkalmazni, hogy az étel illatára kívánd meg Te is. Viszont ruházati üzletekben, vagy élelmiszer láncok már kevésbé szeretik ezt alkalmazni, mert általában negatív visszajelzéseket kapnak. Bár vannak üzletek, amelyeknek tipikus illatuk van, de nem ez a jellemző.

Alapvetően vannak onstore és instore elemek, amelyeket alkalmaznak.
Onstore elemek:
Magának az üzletnek a formája, ha már eleve kiemelkedik a többi épület közül, több kedvünk lesz oda betérni. Az egyértelmű elemek, mint például a fényhatások, feliratok, esetleg az üzlet előtt elhelyezett zászlók, vagy esetleg táblák, amik oda vezetnek minket a helyre.
Viszont ezek semmit sem érnek, ha nincs egy jól berendezett kirakatunk. Teljesen nyilvánvaló, hogy figyelemfelkeltőnek kell lennie, de ezek mellett fontos, hogy informatív is legyen. Tükrözze az áruválasztékot, árszínvonalat, az imázst és a hangulatot is. Időszakosan meg kell újítani, hogy az újdonság erejével hasson a betévedő vásárlókra. Az árcédulák lehetőleg jól láthatóak legyenek, illetve nagyon nagy hiba ha a zsúfoltság érzetét kelti a kirakatunk.

Instore elemek:
Bár a boltok nem vallják be, de maga a járólapok nagysága is egy instore elem. A legtöbb bevásárlóközpontban, azért burkolják nagyon pici járólappal a padlót, hogy lassabban sétáljunk. Hiszen a kis kocsi, amit tolunk magunk előtt nagyon zakatoló hangot ad ki a pici lapok miatt, ezért lassabban fogjuk tolni, hogy ne legyen annyira hangos. Emellett természetesen a padló matricák is ide tartoznak, a táblák, poszterek, illetve a szórólapok is. A bolton belül mindenhol találkozunk marketing eszközzel, a bevásárlókocsin, mérlegen, akár a kis kosáron is, amit a kezünkben viszünk. Mindenki tudja, ha egy ár pirossal van bekeretezve, az akkor akciós. Ezt az üzletvezetők is ismerik, és sok esetben ki is használják, hogy csak úgy egy árat pirossal bekereteznek, és bár nincs mellé írva, hogy akciós, mégis a vevőknek olyan érzésük támad.

Nektek mi a véleményetek erről? Titeket be tudnak csapni ezek az eszközök? Írjátok meg kommentbe!

Ha tetszett a bejegyzés, és még több tartalmat szeretnél tőlünk akkor kövess minket!
Facebookon
Instagramon
Weboldalon

A bejegyzés trackback címe:

https://exclusivegroup.blog.hu/api/trackback/id/tr5015018318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása