Legyél olyan, mint a víz!

cégek teljes körű kiszolgálása

cégek teljes körű kiszolgálása

A Piacbefolyásolás tervezése

2019. augusztus 07. - Exclusive Group

Mi is az a piacbefolyásolás? Maga a reklámot értem ez alatt, hiszen azzal tudjuk talán a legjobban megszólítani a piacot. Semmi komoly dolgot nem kell ez alatt érteni, a mai részben a reklámtervezés folyamatát fogom Nektek bemutatni. A tervezési folyamat egy roppant összetett dolog, nagyon észnél kell lenniük a résztvevőknek, hiszen egy rosszul kitalált kampány romokba döntheti vállalkozásunkat.

fullsizeoutput_67.jpeg

Ahhoz, hogy ne veszítsük el a fejünket, valamilyen stratégiai sorrend alapján kell haladnunk. Erre a legmegfelelőbb módszer az 5M modell. Ez a modell végig megy a reklám brief ( a piaci helyzet leírása) szakaszain úgy, hogy közben kérdéseket tesz fel nekünk, amikre ha válaszolunk vélhetően semmi lényeges elemet nem hagyjunk majd ki a tervezés folyamatából.

1. Mission: A reklámcélok megfogalmazása. Mit akarunk elérni ezzel a kampánnyal? Milyen hatást akarunk ezzel kelteni? Itt konkrét célokat kell meghatároznunk, hogy például “ Exclusive Group 6 hetes kampány időszaka végén 25%-os forgalom növekedést akarunk elérni”.
2. Money: Döntés a reklám költségkeretéről. Nyilván a KKV-k esetében a tervezés helyett az “ennyi van rá” módszert alkalmazzák, tehát inkább ők a lehetőségeket keresik, hogy minél költséghatékonyabban érjenek el nagy hatást.
3. Message: Az üzenet. Talán ez már megfogalmazódik az emberben a tervezés előtt, hogy mi legyen az üzenete. Egy racionális reklám legyen, vagy emocionális. Nyilván a célcsoporttól is függ az üzenet, hiszen ha a családok a célcsoportunk akkor emocionálisnak kell lennie az üzenetnek is.
4. Media: A reklámeszközök. Hol akarunk hirdetni? Online média, nyomtatott, vagy esetleg sugárzott médiumoknál. Ezt természetesen a költségkeretünk fogja majd meghatározni.
5. Measurement: Hatás- és eredményvizsgálat. A kampány előtt meghatározzunk, hogy milyen szempont rendszer szerint fogjuk mérni az eredményét. A kampány közben pedig folyamatosan követjük az eseményeket. Az időszak végén pedig egy eredménykimutatást készítünk, és megfogalmazzuk az előnyeinket, amiket ezzel szereztünk, illetve a hiányosságainkat, vagy azokat a dolgokat, amelyeken lehet még dolgozni. Minden reklám új tapasztalatot ad nekünk.

Ahhoz, hogy ezt össze tudjuk állítani a briefet szükségünk lehet marketing ismeretekre, méghozzá, ami a legfontosabb a célcsoport elemzésére. Pontosan meg kell tudnunk határozni őket, például “ 18-30 év közötti nők, akik vezető vagy középvezetői beosztásban vannak, egyedül állóak, pörgős életmódot élnek, és legalább 1 ingóság van a tulajdonukban”, ezen felül vallási kritériumokat is megadhatunk, vagy pszichográfia adatokat is. Ezen felül tudnunk kell a motivációit, az előző példát folytatva, például nekik a motivációjuk, az egészséges életmód és a tökéletes külső sugárzása.
Pozicionálnunk kell a termékünket, nem szabad se túl, se alul értékelnünk. Ehhez tudnunk kell, hogy a konkurensek hova pozicionálták magukat, és hogy ők a piac szempontjából hol helyezkednek el hozzánk képest.
A marketing mixet is jól kell ismernünk és végig kell haladnunk a 4P mentén. Price (ár), az árazásunkat a célcsoporthoz kell igazítanunk. Product (termék), itt a dizájn megalkotása a termékút meghatározását kell pontosan tudnunk. Place (hely), választékpolitika, logisztika, értékesítési út. Pomotion (hirdetés).

 

Nektek hogy tetszett ez a rész? Készítettek már briefet? Írjátok meg kommentbe!

Ha tetszett a bejegyzés, és még több tartalmat szeretnél tőlünk akkor kövess minket!
Facebookon
Instagramon
Weboldalon

A bejegyzés trackback címe:

https://exclusivegroup.blog.hu/api/trackback/id/tr3214999640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása