Legyél olyan, mint a víz!

cégek teljes körű kiszolgálása

cégek teljes körű kiszolgálása

A Gerillamarketing

2019. augusztus 05. - Exclusive Group

Maga a gerilla szó a spanyol guerra szóból ered, amely nem mást jelent, mint háború. De mit is jelent a gerillamarketing? Ezek a nem hagyományos marketingtevékenységek, amelyekkel alacsony költségek mellett lehet széles tömeget megmozgatni/ elérni. Ennek tudatában már világosabbá válik, hogy miért a háború szóból ered az elnevezés, hiszen ezek is kisebb polgárpukkasztó megmozdulások.

fullsizeoutput_5a.jpeg

Igazából a legtöbb marketingakció gerillának tekinthető, ami ötletes kreatív, meghökkentő és figyelemfelkeltő. Ezek a tevékenységek az elmúlt évtizedekben váltak igazán ismertté itthon, valójában az Egyesült Államokból ered, ahol a 80’-as években jelentek meg először ilyen akciók.

Szerintem ezek az akciók csak azért tudtak elterjedni, és létre jönni, mert a társadalom már túltelítődött a szokványos reklámoktól, illetve egy pár blogrésszel ezelőtt írtam arról a bizonyos vidra effektusról. Az emberek általában átsiklanak a reklámok felett, már meg sem látják. Ma már sokkal nehezebb azt a bizonyos küszöböt megugraniuk a cégeknek, és ha nem várt helyen, eszközön éri a fogyasztót a reklám, annyira ledöbben majd, hogy belevésődik a memóriájába a látvány, és ezt használják ki a vállalatok. Ugyanis a gerillamarketing lényegi eleme, hogy úgy kelti fel a figyelmet termékére, hogy meghökkenti vevőit. Ehhez hozzá tartozik, hogy legyünk türelmesek, ötletgazdagok, fogékonyak, és nem mellesleg agresszívak. Az agresszivitást nem konkrétan értem, hanem úgy, hogy ha valaki nem elég agresszív nem meri majd meglépni a váratlant.

Egy-egy kampány kimenetelét nem tudjuk megjósolni, van hogy csak 10. alkalommal leszünk sikeresek, de sokkal olcsóbbak ezek a módszerek, mint a média reklámok. Így úgy gondolom, hogy a kisvállalkozók területe lehet ez, akinek bár a költségvetéséből nem jut 2 milliós marketingre, de kisebb összegeket képes áldozni az eladáshelyi reklámokra.
A veszélye ezeknek a reklámoknak is az, mint az átlagos reklámkampányoknak. Ha a fogyasztóink túltelítődnek becsukják receptoraikat. Tehát a különböző akciókat csak akkor érdemes használni, ha még nem terjedtek el, és vélhetően a mi célközönségünk még nem találkozott vele.

A gerillamarketing egyik fontos területe az ambient marketing, amely pont azokat a megjelenéseket foglalja magába, amik nem igazán hagyományosak. Tág értelemben véve, minden olyan bennünket körül vevő, környezetünkben fellelhető eszközt takar, amely nem szokványos módon kelti fel a vásárlók figyelmét. Ennek legkreatívabb módja a termékhez, vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó eladáshelyi reklám.

A másik terület, amiről viszont nem szeretnék sok mindent írni, az a astroturfing reklám. Az astroturf önmagában műfüvet jelent, és ebből indul ki ez a kampány is. Olyan szervezetet jelól, amelyet látszólag egy alulról jövő civil kezdeményezés hozott létre, de valójában valamilyen politikai-vállalati üzenetet közvetít, függetlenként és pártatlanként adva ki magát. Nagyrészt az ilyen akciók lelepleződnek, és visszahatnak, úgy tudnám megfogalmazni, hogy bumeráng hatást érnek el ezzel.

A vírusmarketinget először 96’-ban az egyik e-mail küldő portál hozta be a köztudatba, talán ma már annyira tudatosak a vásárlók, hogy ezeket ki tudják zárni maguk körül. Ez a terület az internet tulajdonságait veszi segítségül és érdekes vicces, humoros videót oszt meg nézőivel. Ezekben a nagyon rövid, néha még polgárpukkasztó videókba ágyaznak reklámüzeneteket. Ezeknek a felvételeknek nem lényeges eleme, hogy minőségi filmet adjuk ki kezeink közül, sőt van, hogy az amatőr felvételeknek nagyobb sikerük lesznek.

Az utolsó terület pedig a WOM (Word-of-mouth), ami nem más mint a szájreklám. A véleményvezérek segítségével könnyen terjed a “pletyka”, a közösségi oldalak adottságait kihasználva próbál terjeszkedni. Ha a vevőnk elégedett, akkor ezt a folyamatot elindítja helyettünk.

Mi a véleményetek a gerillamarketingről? Mikor találkoztatok ilyennel utoljára? Írjátok meg kommentbe!

Ha tetszett a bejegyzés, és még több tartalmat szeretnél tőlünk akkor kövess minket!
Facebookon
Instagramon
Weboldalon

A bejegyzés trackback címe:

https://exclusivegroup.blog.hu/api/trackback/id/tr8114990446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása