Legyél olyan, mint a víz!

cégek teljes körű kiszolgálása

cégek teljes körű kiszolgálása

Mitől függ a személyiségünk? 2.rész

2019. július 12. - Exclusive Group

Az előző részben bemutattam, hogy Hippokratész szerint attól, hogy melyik testnedvünk a domináns, de szerintem nem ilyen egyszerűen megfogható. Hiszen, ha bele gondolunk, a környezetünkben ért hatások, amit a szüleinktől tanulunk, mind-mind beépül a személyiségünkbe.

 

self-knowledge-2817857_960_720.jpg

Gordon Allport, a személyiségelméleti kutatások első, legjelentősebb képviselője, interperszonális vonzáselméleteket dolgozott ki. 22 évesen találkozott Freuddal, aki munkásságára nagy hatással volt. Allport készített egy 18.000 elemű listát az emberi tulajdonságok alapján, majd ezeket csoportosította. 3 nagy csoportot hozott létre, hogy milyen összetevőkből áll az emberi személyiség.


1. Kardinális tulajdonságok, amelyek a viselkedést leginkább befolyásolják, azok a tulajdonságok, amelyek meghatároznak minket. Az ezotériában szokták ezt legfőképp használni, hogy már a születésünk pillanatában eldől, hogy milyen jelentős tulajdonságokkal leszünk megáldva, itt gondolok a horoszkópra.
2. Centrális tulajdonságok, amelyen az ember viselkedését írják le, például határozott, visszahúzódó, bátor vagy épp bátortalan.
3. Másodlagos tulajdonságok, amik helyzetfüggőek. Ezek azok a tulajdonságok, amiket senki sem tud, se az egyén saját magáról, sem a környezete. Csak akkor törnek elő ezek a képességek, ha egy bizonyos helyzetbe kerül az ember. Például,olyan dolgok, amiket nem is feltételeznénk a másikról, hogy képes lenne rá, mondjuk, ha egy ház kigyullad és az egyik közeli ismerősünk berohan az égő házba kimenteni az embereket, akkor minden bizonnyal meglepődnénk rajta.

Biztosan sokat gondolkodtatok Ti is rajta, hogy milyennek látnak az emberek kívülről, milyen szeretnék én lenni, vagy hogy milyennek is látom magam. Összeszedtem nektek 6 énkép típust, amelyek a mindennapjaink részévé váltak, vagy válhatnak.

1. Az aktuális énkép, beállunk a tükör elé, és amilyennek látjuk magunkat az az aktuális énképünk.
2. Ideális énkép, milyennek szeretném látni magam, vagy milyennek szeretném ha látnának engem. Talán inkább a nők körében van ennek nagyobb hangsúlya. Célunk legyen az, mint vezetőknek, marketingeseknek, hogy az önimázst és a termék imázst kapcsoljuk össze. Az adott termékünket ruházzuk fel emberi tulajdonságokkal, alkalmazzunk referenciaszemélyeket, hiszen a vásárlónk majd úgy érzi, ha azt a terméket használja, őt is úgy látják az emberek, ahogy ő látja a reklám arcot.
3. Elvárt énkép, az első és a második énkép között helyezkedik el, hiszen az ideális nem mindig elérhető, így egy teljesíthető cél tűzünk ki magunk elé.
4. Társadalmi énkép, ahogy szerintem látnak engem mások. Nyilván ez általában nem fedi a valóságot, hiszen szerintem mindig negatívabban gondolunk erre.
5. Ideális társadalmi kép, majdnem olyan mint a második énkép típus, annyi a különbség, hogy itt csak a környezetre koncentrál. Különösen a fiataloknál érvényes ez, ha a termékem a fiatalok körében presztízsterméknek minősül, nyert ügyem van, hisz már csak azért is megveszi, mert mások is.
6. Szituációs énkép, talán ezt nem kell túl magyarázni. A reklámfilmek erre a típusra nagy hatással tudnak lenni, hiszen ha megmutatom neki, hogy a termékem használata közben, hogy néz ki, akkor jobban akarja majd a készítményemet.

Ti mit gondoltok az énkép típusokról, tudnak Titeket befolyásolni a reklámok?
Találkoztatók már olyan emberrel, aki megcsillogtatta a másodlagos tulajdonságait?
Írjátok meg kommentbe!

Ha tetszett a bejegyzés, és még több tartalmat szeretnél tőlünk akkor kövess minket!
Facebookon
Instagramon
Weboldalon

A bejegyzés trackback címe:

https://exclusivegroup.blog.hu/api/trackback/id/tr4314941476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása