Az előző részben már kifejtettem, hogy mi is az az attitűd. A mai részben kicsit gyakorlatiasabb dolgokat hoztam, ugyan ebben a témában. Felmerülhet a kérdés, hogy rendben van az attitűd ott van mindenhol, de mégis mi ennek a funkciója?
5 funkciót tudok nektek felsorolni, amely fontos lehet számunkra, mint magánember, mint cégvezető is.
1. Motiváció, leegyszerűsítve az attitűdnek a motivációja két irányú lehet. Megerősítő, tehát pozitív, amelyek szükségletkielégítő attitűdök. Büntető vagy fenyegető, ezek a negatív attitűdök. Nem kell ezekkel kapcsolatban semmi komolyra gondolni, fenyegető számunkra a dohányzás, és pozitívak a gyümölcsök.
2. Igazító vagy alkalmazkodási, bizonyára mindannyiunk észre vette már, hogy az emberek úgy alakítják az életüket, hogy minimalizálják a büntetéseket, a rossz dolgokat, illetve maximalizálják a jutalmakat a jó dolgokat. Mindenki katarzisra vágyik, megbékélésre, senki sem szeret utálkozni, szeretünk békességben élni. Ez majd a marketing folyamatoknál lesz nagyon fontos tényező.
3. Énvédő funkció, természetesen minden ember megóvja a saját imázsát. Nem vesszük figyelembe azt, hogy nem vagyunk tökéletesek, tehát egy kampány elkészítésénél ezt a tényezőt figyelembe kell venni, mert ha azt érzi a fogyasztónk, hogy mi “megsértjük őt” bármivel, egyből negatívvá válik a szemében a termékünk.
4. Értékkifejező funkció, a termékimázst meg kell feleltetnünk a fogyasztónk értékeivel. Ezért is nagyon fontos minden apró részletet a célközönségünkről!
5. Ismeret funkció, ugye milyen az ember? Mindig az ismert dolgokhoz ragaszkodik, a társadalmunk csak kis része mer az ismeretlenbe bele vágni, ezért ha esetleg új terméket is hozunk a piacra, valamilyen ismereti kapaszkodót kell adnunk neki, hogy ezzel csökkentsük az ő feszültségét.
A marketingben az attitűd leggyakrabban a termékre vagy a márkára irányulhat, illetve a tömegkommunikációs eszközre, de akár az értékesítési formára is. Egy beállítódásnak a következménye, hogy alapjaiban határozza meg a fogyasztónkat. Ha megakarjuk ezt változtatni nagyon magas költségekkel járhat. Arra is gondolnunk kell, ha az attitűdünket meg akarjuk változtatni, hogy pozitív megítélés esetén sem feltétlenül veszi meg a termékünket, és akár negatív vélemény esetén, pedig mégis vásárol. Például, nagyon szeretem a cabriokat, de nincs rá pénzem, így nem tudom megvenni, ezzel ellenben tudom, hogy káros a dohányzás, tehát egy negatív kép él a fejemben ezzel kapcsolatban, mégis megveszem, hiszen nem vagyok elég erős ahhoz, hogy leszokjak.
Ti mit gondoltok erről? A mindennapi életetekben nektek is vannak ilyen szokásaitok?
Írjátok meg kommentbe!
Ha tetszett a bejegyzés, és még több tartalmat szeretnél tőlünk akkor kövess minket!
Facebookon
Instagramon
Weboldalon